• Main
  • News

Misteri Simpang Wangi

Misteri Simpang Wangi

MISTERI SIMPANG WANGI

Aku ada cerita yang nak di kongsi dengan anda semua…Aku duduk kat Johor area Kota Tinggi..seperti sedia maklum Kota Tinggi memang banyak felda2..

Orang Felda kalau nak shopping, kalau tak ke bandar JB kami akan turun ke bandar Kota je…nak kata dekat tak jugak lah…

Kalau dari Felda nak ke bandar kota kena lalu jalan kelapa sawit dan jalan lama…kalau nak lalu highway tu nak ke bandar JB..so memang kena lalu jalan lama lah..

Ok cerita aku bermula di sini ..siapa orang Kota atau orang Johor yang pernah bercuti ke Desaru memang akan tau jalan ni…

Di jadikan cerita aku dengan suami ku tergerak hati nak ke bandar nak beli barang sikit..Dah sesiap beli barang punya leka x perasan dah malam..apa lagi memecut lah balik …

Macam biasa jalan lama lengang je ..jam plak dah pukul 9:30 malam..keadaan memang sunyi gilerr..tengok kiri kanan kelapa sawit je gelap ya ampun…

Bila tiba Jalan Felda con co dei (area felda) menghala ke simpang nak masuk ke kampung “Teppok” kedai air tebu menangis, aku dah rasa lain macam…macam ada sesuatu..tapi aku diam je..

Aku terbau sesuatu yang “wangi” yang amat menusuk ke hidung..adoi perasaan aku lain macam dah..memalam buta lalu kat area yang boleh di katakan keras jugak lah..

Baunya memang wangi…aku teringat perbualan aku dengan kakak aku..kakak aku cerita dua hari lepas kawan dia ada jumpa pontianak kat situ dan ada bau wangi jugak…aku nak percaya ke tak benda tu tapi akak aku cakap benda tu ikut sampai ke rumah..

Aku nekad je diam kan diri..aku tengok driver aku steady je..aku tak cakap pun dengan dia…

Aku buat2 kuat..dalam hati aku bila lah nak sampai rumah ni..

Huh!! bila tengok bumbung rumah lega kemain aku….tapi dalam hati janganlah benda tu “ngikut” ..

Tiba-tiba……jeng jeng jeng……

Masa nak punggah barang masuk dalam rumah aku tiba-tiba tercium haruman sama persis yang aku terhidu tadi..lah benda tu ikut ke..

Ya ampun …alangkah terkejutnya aku rupa-rupanya ada serbuk dalam plastik yang dah terburai/terbuka wangi lain macam..

Aku tanya suami ku …

“apa benda ni ??’’

“ni lah sabun Champaca kawan cikgu sekolah abang ada jual..abang beli untuk sayang nak cuci baju sekolah anak2 dan banyak lagi kegunaannya kawan abang cerita”

Ya tuhan aku macam nak pitam dengar ..

“terima kasih suamiku”

aku dah nak pitam ketakutan dalam perjalanan tadi ingat ada benda yang ngikut sebabkan wangian sabun “viral” ni punya angkara rupanya...


About Us

  • Sabun CHAMPACA

    INAS GLOBAL SDN BHD SEBUAH SYARIKAT BUMIPUTERA ....PENGELUAR SABUN SERBUK SABUN CHAMPACA/ ROSE SERBAGUNA HARGA BERPATUTAN YANG PERTAMA DI MALAYSIA